9 mei 2018 – De #TrueSelfie-weken van NPO zijn achter de rug. Is de missie geslaagd? Depressieve jongeren die zichzelf filmden. Jongeren met suïcidale gedachten die gekoppeld werden aan leeftijdgenoten met een dodelijke ziekte. Radioprogramma’s over depressies en burn-outs op 3FM en FunX. En online nabesprekingen met deskundigen.
Nee, vrolijk was het op verschillende NPO-kanalen sinds begin april allemaal niet. Maar nodig was de aandacht tijdens de #TrueSelfie-weken wel, zo vonden de omroepen: drie op de tien jongeren (16-34 jaar) in ons land worstelen met depressiviteit.
Op de kaart zetten
„We pakken regelmatig thema’s op waarvan we denken dat ze belangrijk zijn voor onze jonge doelgroep”, zegt Suzanne Kunzeler, netmanager NPO 3 en Zappelin (internet en tv). „Zo hadden we het over privacy, hielden we de Seksweken en beginnen volgende week maandag de foodweken. Over de druk op jongeren dachten we al langer na en zo kwamen we tot de #TrueSelfieweken. Het is goed dat depressiviteit onder jongeren op de kaart wordt gezet.”
Bron: metronieuws.nl
Dit bericht is 3233 keer gelezen.