GGz Centraal eerste GGZ-instelling met online cliëntenpanel

Facebooktwitterlinkedinmail

8 september 2017 – GGz Centraal beschikt als eerste ggz-instelling over een online cliëntenpanel. Het lanceren van een online panel is een initiatief van de centrale cliëntenraad en de raad van bestuur van GGz Centraal.

Het Cliëntenpanel voorziet in de behoefte om de stem van de cliënt binnen de hele organisatie te laten weerklinken. In het panel worden bijvoorbeeld (nieuwe) initiatieven binnen GGz Centraal getoetst. Met hun deelname helpen de leden van het cliëntenpanel de kwaliteit van zorg binnen GGz Centraal te verbeteren. Ook wordt het panel ingezet om kwaliteitstoetsing vanuit cliëntperspectief verder vorm te geven. Cliënten van GGz Centraal kunnen zich voor dit panel aanmelden via de website van GGz Centraal.

Achtergrond en achterban

Door het verder ambulantiseren en de rol van de specialistische ggz, wordt het steeds lastiger voor de cliëntenraad om de cliënt te ontmoeten, raadplegen of te betrekken bij ontwikkelingen binnen GGz Centraal. De inzet van een online panel is hiervoor een innovatieve oplossing.

 

Eerste ervaringen cliëntenpanel

Inmiddels hebben zich ruim 35 mensen aangemeld voor het panel van GGZ Nederland. Uit de eerste reacties blijkt dat clïenten het waarderen hun mening te kunnen geven zonder bij (lange) vergaderingen aan te hoeven schuiven.

Bron: GGZ Nederland

Dit bericht is 651 keer gelezen.

Facebooktwitterlinkedinmail