12 maart 2021 – Human Concern, centrum voor eetstoornissen, heeft over het jaar 2020 goede resultaten geboekt met een hybride vorm van de behandeling van eetstoornissen. Dit blijkt uit een interne benchmark onder cliënten. Door de coronacrisis is er afwisselend op locatie behandeld en via beeldbellen.
Overgang naar hybride behandeling
Uit de interne benchmark onder cliënten blijkt dat het percentage hersteld van eetstoornisklachten op niveau is, net als de cliënttevredenheid. Zowel cliënten als behandelaren hebben zich ingezet om de behandelingen en het herstel zo goed mogelijk te laten verlopen, met de beperkingen die corona met zich meebrengt. De locaties zijn enige tijd gesloten geweest, maar na de heropening in juni is gestart met een hybride vorm van behandelen, op locatie en via beeldbellen.
Unieke behandelaanpak
Human Concern is de eerste en enige organisatie in Nederland die al meer dan vijftien jaar Ervaringsprofessionals® inzet om mensen met eetstoornissen de beste behandeling te bieden. De boodschap en ervaring van Human Concern is: herstellen van een eetstoornis is mogelijk mét de juiste aanpak. De eetstoornis wordt in de kern aangepakt door de focus te leggen op de problematiek achter de eetstoornis én het verstoorde eetgedrag.
De Ervaringsprofessionals® vormen een onmisbare schakel in de behandeling. Dit zijn therapeuten met als basis een HBO of WO en GGZ-opleiding die zelf hersteld zijn van een eetstoornis of, echter in mindere mate, een vergelijkbare moeilijke levenservaring hebben doorgewerkt. De therapeuten zijn intern opgeleid om deze levenservaring op een professionele en doelgerichte wijze in te zetten bij de behandeling van cliënten. Human Concern wil zowel de behandeling als de beeldvorming van eetstoornissen binnen de GGZ en de samenleving verbeteren met deze unieke behandelaanpak.
Therapeuten en regiebehandelaren gezocht
Om meer cliënten in behandeling te kunnen nemen, heeft Human Concern een aantal vacatures uit staan. Zo kunnen we de wachtlijsten korter maken, we vinden het belangrijk dat vooral tijdens deze periode zoveel mogelijk cliënten worden geholpen. Professionals die interesse hebben kunnen terecht op de website of de LinkedIn pagina van Human Concern.
Bron: persbericht
Dit bericht is 1892 keer gelezen.