Digizo.nu versnelt digitalisering van zorg

Facebooktwitterlinkedinmail

4 maart 2024 –  Hoe kunnen zorgorganisaties hun processen succesvol digitaliseren? In de praktijk blijkt dit een lastig vraagstuk. Maar het is een belangrijk deel van de oplossing om de zorg ook voor de toekomst beschikbaar te houden. Daarom start vandaag het platform Digizo.nu. Opgericht om zorgorganisaties te helpen bij het digitaliseren van processen.

Bewezen processen op grote schaal toepassen

In elke sector zijn er meerdere digitale oplossingen die succesvol zijn op verschillende plekken. De volgende stap is om die successen op grote schaal toe te passen. Digizo.nu helpt hierbij door:

  • Impactvolle digitale processen te selecteren
  • Afspraken te maken over randvoorwaarden voor brede toepassing
  • Hulp te bieden bij implementatie
  • Knelpunten te bespreken
  • Geleerde lessen en tips uit de praktijk beschikbaar te maken

Voordelen voor de zorgorganisaties

Digizo.nu bespaart zorgorganisaties tijd die ze vervolgens kunnen gebruiken om zich te richten op de transformatie naar digitaal/hybride werken. De voordelen zijn onder andere:

  • het is makkelijker om digitale processen te vinden die bij de behoefte passen
    de kwaliteit van de technologie is goed onderzocht
  • er is informatie beschikbaar over hoe je de technologie het beste kunt implementeren

Samen werken aan de IZA doelstelling
Digitalisering van zorg is één van de speerpunten van het Integraal Zorg Akkoord. In Digizo.nu werken de 14 IZA partners** samen aan deze doelstelling.

** De IZA partners:

  • ActiZ
  • de Nederlandse ggz
  • Federatie Medisch Specialisten
  • InEen
  • Landelijke Huisartsen Vereniging
  • Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen
  • Nederlandse Federatie Universitaire Ziekenhuizen
  • Patiëntenfederatie Nederland
  • V&VN
  • Zorgthuisnl
  • Zelfstandige Klinieken Nederland
  • Vereniging Nederlandse Gemeenten
  • Zorgverzekeraars Nederland
  • Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport

Bron: denederlandseggz.nl 

Dit bericht is 1490 keer gelezen.

Facebooktwitterlinkedinmail