Onbegrip voor ADHD en autisme in de klas

Facebooktwitterlinkedinmail

Spelende kinderen

27 mei 2016 – Leraren krijgen steeds meer te maken met ADHD en autisme in de klas. Er is nog veel onbegrip over ADHD en autisme. Zo hebben kinderen met ADHD en/of autisme vaak moeite met hun concentratie en planning. Balans vindt het heel belangrijk dat deze kinderen worden geholpen en pleit daarom voor meer kennis over ADHD en autisme in het onderwijs.

Om de kennis van leerkrachten en ouders te vergroten organiseerde Balans, samen met de Nederlandse Vereniging voor Autisme (NVA), via de BalansAcademy afgelopen woensdag een lezing over executieve functies en onderwijs. Leerkracht en auteur Anton Horeweg, bekend van het boek ‘Gedragsproblemen in de klas’, was op deze avond gastspreker op het landelijk bureau van Balans en NVA in De Bilt.

RTV Utrecht besteedde aandacht aan de lezing en nodigde Balans uit in de studio om hier iets meer over te vertellen. Joli Luijckx, woordvoerder van Balans, laat weten dat leraren vaak geen weet hebben van de onderliggende problemen bij ADHD en autisme. En dat het heel belangrijk is dat leraren meer kennis krijgen over ADHD en autisme. “Leraren moeten niet denken: dit kind is lui, of het lijkt erop dat hij er geen zin in heeft of z’n best niet doet. Deze kinderen moeten geholpen worden.”

Bekijk hier het bericht op RTV Utrecht en het filmpje met Joli Luijckx, woordvoerder van Balans

Kijk voor een overzicht van de komende trainingen en cursussen voor ouders, onderwijs en professionals in de zorg op www.balansacademy.nl

Bron: balansdigitaal.nl 

Dit bericht is 8056 keer gelezen.

Facebooktwitterlinkedinmail