Chatten met een Patiëntenvertrouwenspersoon

Facebooktwitterlinkedinmail

18 oktober 2018 – Sommige ggz-cliënten voeren liever geen telefoongesprek of willen anoniem blijven wanneer zij vragen of klachten hebben over hun behandeling.  Om ook voor deze ggz-cliënten op een laagdrempelige manier bereikbaar te zijn, kunnen zij nu naast te bellen of te mailen, ook via een chat contact opnemen met de Helpdesk PVP.

Klinische en ambulante cliënten van de ggz kunnen op deze manier ondersteuning krijgen van een patiëntenvertrouwenspersoon (pvp). Indien mogelijk wordt de vraag of klacht direct via de chat afgehandeld. Mocht er persoonlijke of telefonische ondersteuning nodig zijn en de cliënt gaat daarmee akkoord, dan kan dat alsnog worden geregeld.
De chat is open van maandag t/m donderdag van 19.00 tot 21.00 uur en is bereikbaar via www.pvp.nl

Patiëntenvertrouwenspersonen
De pvp ondersteunt ambulante en klinische ggz cliënten bij het zoeken van een oplossing bij vragen en klachten die verband houden met de relatie instelling/cliënt. De pvp treedt op als ondersteuner, niet als vertegenwoordiger. De pvp is onafhankelijk, partijdig en heeft geheimhoudingsplicht. Alle klachten worden serieus genomen en de pvp laat zich leiden door hoe de cliënt zelf zijn/haar belang ziet. De pvp is altijd partijdig aan de kant van de cliënt, ook bij minderjarige cliënten. De persoonlijke mening van de pvp over (de zinnigheid van) de vraag of klacht is niet van belang, uitsluitend de mening over hoe zaken zich verhouden tot de wet en regelgeving. Pvp’en zijn in dienst van de landelijke Stichting PVP.

Bron: www.pvp.nl

Dit bericht is 426 keer gelezen.

Facebooktwitterlinkedinmail