Gesprekstechnieken en coac­hingsvaar­digheden ondersteuner cliënten­raad

Facebooktwitterlinkedinmail

28 maart 2022 – “Welke gesprekstechnieken en coachingsvaardigheden heb je als ondersteuner nodig om je werk (goed) te kunnen doen?” Voor de ene ondersteuner is het een logisch onderdeel van het vak en in de dagelijkse praktijk, voor anderen is het wellicht een wat onbekend terrein: het coachen van de cliëntenraad en de cliëntenraadsleden. Hoe coach jij de cliëntenraad? Kun je coachen zonder dat dit is afgesproken met de cliëntenraad?

Welke gesprekstechnieken en coachingsvaardigheden heb je als ondersteuner nodig om je werk (goed) te kunnen doen?” deze vraag en andere vragen zoals: “wat hoort wel en niet bij het coachen van de ondersteuner?” en “wat zijn de voorwaarden van coachen?” staan we stil tijdens de netwerkbijeenkomst voor ondersteuners van 21 april. Onderdeel daarvan is het inzetten van bepaalde gesprekstechnieken.

We hebben een gevarieerd programma voor deze dag. Naast het uitwisselen van ervaringen, het bespreken van dilemma’s die je kunt tegenkomen als ondersteuner bij het coachen van de cliëntenraad(sleden), gaan we ook praktisch aan de slag.

Mocht je je nog niet hebben opgegeven voor de netwerkbijeenkomst – dan kan dat nog. De netwerkbijeenkomst is op 21 april van 10:00 – 16:00 te Utrecht, locatie “De Moestuin”. Meer informatie en aanmelden

Primeur! Deelnemers aan deze netwerkbijeenkomst ontvangen een eerste exemplaar van de vernieuwde brochure ‘Ondersteuner cliëntenraad’.

Verdere verdieping voor ondersteuners
Naast de netwerkbijeenkomsten waar leren, verdiepen en uitwisseling tussen collega’s centraal staat, hebben we een gevarieerd aanbod voor verdere verdieping van je rol en functie als ondersteuner van de cliëntenraad: zo is er een leergang waarbij we stilstaan bij de verschillende aspecten van het werk van de ondersteuner. Daarnaast bieden we extra verdiepende modules, waarbij we uitgebreider ingaan op gespreksvaardigheden en coachingsvaardigheden van de ondersteuner. Ook zijn er volop mogelijkheden voor intervisie en individuele coaching. Lees verder

Bron: clientenraad.nl

Dit bericht is 483 keer gelezen.

Facebooktwitterlinkedinmail