Emergis biedt extra psychische ondersteuning tijdens coronacrisis met telefoonlijn en online hulp en advies

Facebooktwitterlinkedinmail

1 april 2020 – In deze lastige tijd waarin fysiek sociaal contact wordt bemoeilijkt, kunnen mensen vanaf nu elke dag tussen 09.00 en 21.00 uur bellen met de Emergis telefoonlijn.

Cliënten maar ook anderen die behoefte hebben aan een gesprek kunnen contact opnemen. Dat kan over kleine en grote zorgen gaan. Het ‘luisterteam’ wordt gevormd door onze preventiemedewerkers in nauwe samenwerking met de ervaringswerkers en enkele vrijwilligers.

Afhankelijk van de ernst of de zwaarte van de vragen die mensen hebben, kan het luisterteam intern of extern verwijzen. Mensen mogen ook bellen voor een kletspraatje, gewoon, omdat ze die dag bijvoorbeeld nog niemand hebben gesproken.

Ook al is het hebben van contact in deze periode misschien iets lastiger, we willen er wél voor je zijn!
De Emergis telefoonlijn is te bereiken via telefoonnummer 0113 26 70 80  (van maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 21.00 uur). 

emergiscoronavirus.nl
Daarnaast heeft Emergis een speciale themawebsite ontwikkeld waar mensen ondersteuning kunnen vinden bij vragen over angstgevoelens, eenzaamheid, piekeren, slecht slapen etc. Er wordt uitleg gegeven waarom je in deze tijd meer last kan hebben van bepaalde angst of onrust en wat je er tegen kunt doen. De website zal de komende tijd aangevuld worden, afhankelijk van de vragen die er binnenkomen bij de Emergis telefoonlijn.

Bron: persbericht

Dit bericht is 606 keer gelezen.

Facebooktwitterlinkedinmail