Aanmeldstop bij GGZ NHN voor verzekerden van Zilveren Kruis

Facebooktwitterlinkedinmail

17 oktober 2024 – Tot 31 december 2024 kan GGZ NHN geen mensen meer behandeling nemen die verzekerd zijn bij Zilveren Kruis/Achmea, FBTO, Interpolis, De christelijke zorgverzekeraar of De Friesland. Er is namelijk dit jaar geen ruimte meer in het contract met GGZ NHN om nieuwe Zilveren Kruis-verzekerden als cliënt aan te nemen. Dat betekent dat GGZ Noord-Holland-Noord de behandelkosten voor deze verzekerden niet vergoed zal krijgen.

Cliënten in behandeling
Cliënten die bij Zilveren Kruis verzekerd zijn en al in behandeling zijn bij GGZ NHN merken niets van deze aanmeldstop. Hun behandeling loopt gewoon door. Ook de crisiszorg gaat op de normale manier door.

Zorgbemiddeling
Verzekerden van Zilveren Kruis die geestelijke gezondheidszorg nodig hebben kunnen vanaf 15 oktober tot 31 december 2024 terecht bij de zorgbemiddeling van Zilveren Kruis zelf. Zilveren Kruis zoekt een alternatief voor hen.

GGZ NHN realiseert zich dat mensen de zorg van GGZ NHN niet zomaar nodig hebben, en dat deze aanmeldstop voor veel mensen vervelend is. GGZ NHN betreurt de aanmeldstop voor Zilveren Kruis-verzekerden. GGZ NHN kan mensen die verzekerd zijn bij Zilveren Kruis of een dochtermaatschappij vanaf januari 2025 weer in behandeling nemen.

Waar kunnen cliënten terecht voor zorgbemiddeling?

  • Zilveren Kruis/Achmea – zorgcoach: 071 – 364 0280
  • De christelijke zorgverzekeraar – zorgcoach: 071 – 308 3889
  • FBTO – Zorgbemiddeling: 058 – 297 7456
  • Interpolis – zorgcoach: : 071 – 364 0280
  • De Friesland – wachtlijstcoördinator: 058 – 291 3300

Bron: ggznhn.nl

Dit bericht is 858 keer gelezen.

Facebooktwitterlinkedinmail