GGZ Nederland wint zilver bij Effie Awards met ‘Minder regelgekte, meer zorg’

Facebooktwitterlinkedinmail

16 november 2018  – GGZ Nederland heeft voor de campagne minder regelgekte, meer zorg een zilveren Effie gewonnen. De jury prees de slimme en gedurfde strategie en noemde de campagne ‘een schoolvoorbeeld van het juist inzetten van communicatie voor een maatschappelijk doel.’ De Effie Awards 2018 werden gisteravond uitgereikt In het Amsterdamse concertgebouw en zijn wereldwijd de meest prestigieuze vakprijzen voor de marketing- en reclamebranche.

Het roer moest om, we moesten opstaan tegen de verlammende regeldruk in de geestelijke gezondheidszorg. Dat was de opdracht die GGZ Nederland zichzelf stelde. Die regeldruk – en dus de grote administratieve last voor zorgverleners – was namelijk dermate ver doorgeslagen dat dit aantoonbaar ten koste ging van de kernactiviteit van geestelijke gezondheidszorg: mensen in geestelijke nood helpen.

‘GGZ Nederland weet met een campagne tegen de verlammende regeldruk het vuur stevig op te stoken’, aldus het juryrapport. ‘De organisatie buigt de maatschappelijke zorg over de ‘regelgekte’ overtuigend en impactvol om naar actie. De resultaten zijn uitstekend: hoog bereik, veel waardering, massale steun (maar liefst 162.000 handtekeningen), wijzigingen in het bestuurlijk akkoord en initiatieven om de regeldruk terug te dringen. De campagne heeft alles en iedereen in stelling gebracht voor de broodnodige verandering. Dit verdient een Zilveren Effie’.

Bron: ggznederland.nl

Dit bericht is 2470 keer gelezen.

Facebooktwitterlinkedinmail