GGz Centraal biedt cliënten E-health app aan

Facebooktwitterlinkedinmail

app

GGz Centraal heeft een module voor angstproblematiek ontwikkeld die al wordt gebruikt door patiënten van het Marina de Wolf Centrum. Leverancier IPPZ heeft de App zo ontwikkeld dat deze nu ook voor andere behandelprogramma’s en door andere zorginstellingen te gebruiken is.

De app is een verlengstuk van het online behandelplatform Mijnggzcentraal. Patiënten met een inlog voor Mijnggzcentraal kunnen de app eenvoudig downloaden via de Appstore. Na het invullen van een beveiligde inlogcode op de mobiele telefoon, kan de patiënt opdrachten maken, dagboeken bijhouden en berichten sturen naar de behandelaar. De app wordt ingezet naast de reguliere face-to-face contacten die een patiënt heeft met zijn of haar behandelaar. Doordat de app een verlengstuk is van het behandelplatform kan de behandelaar alle data uit de app volgen en inzien via Mijnggzcentraal.nl.

De app is voor elke patiënt anders in te richten, waardoor de patiënt een ‘app op maat’ krijgt. Behandelaar en patiënt bepalen samen de inhoud van de app. Met behulp van één app, kunnen patiënten nu met hun iPhone*, 24 uur per dag, eenvoudig werken aan hun behandeling.
“Ik vind de app vooral fijn omdat ik bijvoorbeeld tijdens mijn lunchpauze even iets in het dagboek kan noteren zonder dat anderen dit door hebben”, vertelt Sophie die werkt met de app. Een andere cliënt heeft het gevoel dat ze door middel van de app meer inspraak heeft op de behandeling: “Met deze app houd ik de behandeling zelf in de hand.”

Het universele karakter van de app zorgt ervoor dat de app voor diverse problematiek en patiëntdoelgroepen kan worden ingezet. Naast de module voor angstproblematiek, die GGz Centraal heeft ontwikkeld voor patiënten van het Marina de Wolf-centrum, kan GGz Centraal zelf of in samenwerking met IPPZ zogeheten modules per type problematiek maken. Dit maakt de app uniek in zijn soort. Projectleider E-health van GGz Centraal, Matthijs Jantzen, onderschrijft dit: “Juist het generieke karakter spreekt ons zo aan. Op deze manier voorkom je dat je voor elk probleem een aparte app moet maken.”

GGz Centraal heeft in 2013 € 200.000,- extra gereserveerd voor de doorontwikkeling van E-health binnen de verschillende behandelprogramma’s.

* IPPZ werkt aan een versie van de app voor smartphones met een zogeheten Android besturingssysteem die medio september klaar moet zijn.

Bron: ggzcentraal.nl 

Dit bericht is 2959 keer gelezen.

Facebooktwitterlinkedinmail