Eindconferentie eGGZ Centrum | Sneller, beter, hoe?

Facebooktwitterlinkedinmail

6 november 2019 – Hoe kunnen marketing en innovatie bijdragen aan een betere integratie van e-mental health in de GGZ?

Mensen met psychische problemen kunnen sneller grip krijgen op hun leven als zij gebruik maken van digitale toepassingen en interventies. Hoe zorgen we dat zij hiervan ook echt gebruik kunnen maken? Hoewel er veel digitale behandeltoepassingen in de GGZ zijn ontwikkeld, blijft het daadwerkelijk gebruik ervan achter. Wat kunnen we hieraan doen? Een betere marketing? Innovatief werken? Kunnen we leren van andere sectoren?

Organisaties die e-mental health willen gebruiken moeten hiervoor open staan. Vooral therapeuten en ook verzekeraars lijken nog huiverig te zijn voor dit soort innovaties en vaak zijn organisaties er niet goed voor toegerust. Hoe voer je binnen je organisatie innovaties door?

In de eindconferentie van het eGGZ Centrum als project willen we dieper op deze vragen ingaan.

Workshops, discussie en lezingen. Sprekers zijn o.a. Henry Robben, hoogleraar marketing en innovatiemanagement Nyenrode Business University, Rob Pieters, Hoogleraar Kinderoncologie Universiteit Utrecht; CMO – Lid raad van bestuur Prinses Maxima Centrum en Heleen Riper, hoogleraar e-mental health Vrije Universiteit.

Datum    : donderdag 21 november 2019
Aanvang : 12:00 uur
Locatie    : IJsfontein, Marine Terrein Amsterdam
Toegang : gratis

Organisatie:  Arq Psychotrauma, Vrije Universiteit

Inschrijven
https://academy.arq.org/eGGZ-snellerbeterhoe

Meer informatie:
Corné Versluis, c.versluis@arq.org
Marleen Swenne, m.l.swenne@vu.nl

Dit bericht is 371 keer gelezen.

Facebooktwitterlinkedinmail