E-mailen met hulpverlener verlaagt spanning

Facebooktwitterlinkedinmail

e-health

Mensen waarderen E-mailen met de hulpverlener, zo blijkt uit het onderzoek dat eHonad binnen het Project Grip op eHealth uitvoerde.

Hoge waardering voor E-mailcontact met hulpverlener

Meer dan de helft van de cliënten en naasten die gebruik maken van ambulante GGz E-mailt met hun hulpverlener (51%). Zij geven hier ook een hoge waardering voor (3,94 binnen een schaal van 1 op 5). Het E-mailcontact met hun hulpverlener verlaagt de spanning zo geven respondenten aan.

’Ik mailde ook alleen op momenten dat de spanning tot ‘hier’ zat en ik de spanning niet kwijtraakte.’

Tevens biedt E-mail mensen de mogelijkheid om zich beter voor te bereiden op hun therapeutische sessie.

Privacy?

Respondenten die de online vragenlijst invulden, geven aan dat privacy de belangrijkste randvoorwaarde is voor digitale zorg (70%). Tegelijkertijd is het meeste E-mailverkeer dat plaats vindt tussen hulpverlener en cliënt/naaste binnen de ambulante GGz onbeveiligd. Dit wringt. De mogelijkheid bestaat dat noch hulpverleners noch cliënten en naasten op de hoogte zijn van deze onbeveiligde E-mail. Lees ons advies hierover in de rapportage.

Meer informatie

Wilt u meer weten over onderzoek naar digitale zorg vanuit een gebruikersperspectief? Stuur dan een E-mail naar eHonad.

Rapportage Digitale Zorg verbindt

Samenvatting Digitale Zorg verbindt

Meer informatie over project Grip op eHealth

Bron: ehonad.com

 

 

Dit bericht is 1981 keer gelezen.

Facebooktwitterlinkedinmail